ZGŁOSZENIE ZGONU
Urząd Stanu Cywilnego (USC), Bielsko-Biała, pl. Ratuszowy 5
Wymagane dokumenty i załączniki:
- Dowód osobisty osoby zmarłej
- Aktualny paszport
- Karta zgonu
- Książeczka wojskowa dla mężczyzn do 50-tego roku życia
Dla cudzoziemca:
- Paszport
- Karta stałego pobytu
- Zagraniczny dowód osobisty
- Wniosek o wydanie odpisów aktu zgonu
Miejsce i forma złożenia dokumentów:
- Osobiście w USC – Plac Ratuszowy 5, Rejestracja Zgonów, hol
- Przez zakład pogrzebowy – z upoważnieniem do zgłoszenia zgonu
Osoba uprawniona do odbioru dokumentów:
- Zgłaszająca zgon
- Zakład pogrzebowy
Odbiór dokumentów:
- Osobiście w USC
Termin załatwienia sprawy:
- Na poczekaniu
Uwagi:
- Zgon należy zgłosić w ciągu 3 dniu od dnia zgonu, w przypadku choroby zakaźnej – w ciągu 24 godzin
- Zgłoszenia dokonuje się w USC właściwym ze względu na miejsce zgonu
- Zgłaszając zgon należy podać : nazwisko rodowe matki osoby zmarłej, imię i nazwisko rodowe współmałżonka, datę i miejsce zawarcia związku małżeńskiego
- Zgłaszając zgon osoby, która zmarła w wyniku wypadku, samobójstwa lub morderstwa należy dołączyć zgodę Prokuratury na pochowanie
- Karta statystyczna do karty zgonu zawiera przyczynę zgonu, której udokumentowanie może być konieczne przy okazji ubiegania się o odszkodowanie w firmach ubezpieczeniowych oraz w banku, w przypadku ubezpieczonych pożyczek. USC odsyła do GUS wspomnianą kartę i nie ma już dostępu do zawartych w niej danych, dlatego też zaleca się skopiowanie jej przed rejestracją zwłaszcza w przypadkach jw.